Rattasõit on hea, sest:

  • suurendab jalgade ja reite lihastoonust ning puusa- ja põlveliigeste liikuvust;
  • suurendab vastupidavust ja parandab tasakaalu;
  • aitab vähendada kehakaalu, põletades ligi 300 kilokalorit tunnis;
  • treenib südant ja vähendab südamehaiguste riski ligi 50%;
  • ettepoole kaldu kehahoiak vähendab survet lülisambale.
  • Soovitan rattasõitu kõigile oma patsientidele, kellel on alaseljaprobleemid.

    Levinumad traumad

    Enamik rattasõidutraumasid on kukkumisest põhjustatud põlve-, pea-, kaela- ja seljavigastused. Halvast kehahoiakust sõidu ajal tulenevad ka kaela- ja seljavalud.

    Nii nagu ratas vajab tuunimist, peab rattur ka ennast kehaliselt ette valmistama. Selleks tulevad appi erinevad ravimeetodid nagu osteopaatia, kiropraktika ja massaaž, mis parandavad lihaste verevarustust.

    Arst-osteopaadid on koolitatud korrigeerima luustiku ja lihasnärvide neuro-mehaanilisi häireid, leevendades ja ennetades lihasvigastusi, nii et sul on võimalik nautida rattasõitu kevadest sügiseni.

    Kiropraktikud keskenduvad lülisamba biomehaanikale. On soovitatav lasta kevadel oma lülisammas üle kontrollida, ennetamaks rattasõidust tulenevaid selja- ja kaelaprobleeme.

    Kuidas vähendada rattasõidust tulenevaid traumasid?

    photos.demandstudios.com-getty-article-181-147-186954597_XS

  • Kanna kiivrit. Kiiver kaitseb ligi 90% ulatuses pea- ja kaelavigastuste eest. Rohkem kui 75% ratturite traumadest on kaela- ja peatraumad.
  • Jälgi rattaga sõites oma kehaasendit. Vastavalt sellele, kuidas hoiad käepidemetest, muutub selja asend. Ära lukusta küünranukke, hoia õlad madalal ja keha vabalt. Pikematel sõitudel tee puhkepause.
  • Seadista ratas oma kehale vastavalt. Õigesti seadistatud jalgratas vähendab ülekoormust ja traumasid nii lastel kui täiskasvanutel. Seega tuleb igal kevadel talv läbi seisnud ratas lasta professionaalil üle vaadata ja vastavalt kehale ergonoomiliselt seadistada.
    Mu esimene töökoht oli 13aastaselt rauakaupluses jalgrataste tagavaraosade osakonnas. Ma ei unusta kunagi, kui palju erinevaid detaile tuli korda teha, et jalgratas oleks sõidukorras ja ohutu!
  • Muretse õige sadul. Paigalda vastavalt oma soole, kas naistele või meestele, anatoomiliselt sobiv sadul.
  • Hoia lapsed nägemisulatuses. Vältimaks õnnetusi perekondlikel rattasõitudel hoia lapsi enda ees jälgimisulatuses, mitte selja taga.